Monitoring konkurencji w branży e-commerce

Monitoring konkurencji w branży e-commerce to obecnie już nie tylko jedna ze strategii działania, lecz standard. Rozwiązanie to cieszy popularnością zarówno wśród małych sklepów internetowych, jak i gigantów handlu elektronicznego. Metodę tę stosują także przedsiębiorcy, którzy funkcjonują na niewielką skalę, dostawcy, hurtownicy i wielu innych. W jaki sposób najlepiej śledzić ofertę podobnych sklepów? Jakich dokładnie zasad się trzymać. Na wiele z takich pytań odpowiadamy w poniższym tekście. 

Żaden przedsiębiorca z branży handlu online nie chce zostać w tyle, za konkurencją. Z tego powodu normalną praktyką jest kontrolowanie poczynań innych sklepów z danego segmentu rynku, cen ich produktów, nowości, jak i podpatrywanie całego know how, czyli niuansów modelu biznesowego, na jakim opiera się sprzedawca. W obecnych czasach monitoring konkurencji dotyczy niemal każdej branży począwszy od sklepów oferujących sprzęt elektroniczny na branży spożywczej czy medycznej kończąc.

Po co monitoring konkurencji?

Żyjemy w zawrotnym tempie, świat zmienia się na naszych oczach. Przedsiębiorcy prowadzący sklepy internetowe wiedzą o tym najlepiej. Kilka dni czy nawet godzin to w tym biznesie wieczność, każdego dnia należy więc kontrolować rynek i próbować już nie tylko trzymać poziom na równi z konkurencją, ale robić wszystko, aby ją wyprzedzić. Monitoring konkurencji, w tym jej strategii cenowej, może zdziałać cuda. Ważne jednak, aby był w pełni przemyślany, systemowy i z użyciem wszelkich skutecznych narzędzi. Badania rynku e-commerce dowodzą bowiem, że modyfikacja ceny produktu czy usługi choćby o kilka groszy, bez dokładnego rozeznania sytuacji na rynku, może w znacznym stopniu przyczynić się do zmiany wyników sprzedażowych.

Jak działa monitoring?

Współczesność przynosi wiele różnego rodzaju możliwości technologicznych ułatwiających prowadzenie biznesu online. W e-handlu liczy się czas, dlatego monitoring konkurencji należy oprzeć na odpowiednich narzędziach, które w kilka minut są w stanie porównać ofertę oraz zasady funkcjonowania wybranych sklepów internetowych. Zadaniem przedsiębiorcy, który monitoring zleca, będzie wyłącznie skonkretyzowanie parametrów biznesów, które należy uznać za konkurencję. Będzie musiał więc odpowiedzieć sobie na pytanie, jakich cech wspólnych szuka i co dokładnie chce porównać czy sprawdzić? Specjalne aplikacje są w stanie pobrać takie dane jak między innymi cena towaru, jego dostępność, data ważności, rabaty, bonusy, częstotliwość dostaw do sklepu itp.

Monitoring bez robotów

Bardzo często może zdarzyć się tak, że dany sklep ma na tyle dobre zabezpieczenia, że tego rodzaju narzędzia monitorujące jego działania się nie sprawdzą. Wówczas przedsiębiorca ma możliwość zlecenia monitoringu zewnętrznej firmie, której pracownicy dokonają wszelkich badań i dostarczą odpowiednie raporty. Oczywiście minusem tego działania jest mniejsza dokładność finalnych danych oraz wydłużony okres oczekiwania na nie, ale pamiętajmy, że lepiej taki monitoring konkurencji przeprowadzić niż żyć w nieświadomości, bez rozpoznania podobnych podmiotów na rynku

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *